Dromovich, jakubová / SK - cz / happy end
ŠTVRTOK, piatok, SOBOTA / jazero klinger / 11., 12., 13. 8. 2022 / 20:15
Z mesta sledujte drevené šípky s názvom Pešo do skanzenu. Keď popri cintoríne vystúpaťe na križovatku, pokračujte lesom a hľadajte smerovku Klinger.
Vstupné dospelí 8e/ deti od 6 rokov 4e
GPS KLINGER
Vstupné dospelí 8e/ deti od 6 rokov 4e
GPS KLINGER
Surrealistické podobenstvo na dobu pandemickú, sa odohráva priamo na vodnej hladine a v okolí tajchu Klinger.
Alegorický obraz toho, čo sme prežili za posledné tri roky, vám v hudobnej groteske a s humorom občas zamrazí úsmev na tvári.
Ak vám chýbajú šťastné konce a svet vás desí, príďte zažiť Happyend s nami.
Alegorický obraz toho, čo sme prežili za posledné tri roky, vám v hudobnej groteske a s humorom občas zamrazí úsmev na tvári.
Ak vám chýbajú šťastné konce a svet vás desí, príďte zažiť Happyend s nami.
Surrealistické podobenstvo na dobu pandemickú, sa odohráva priamo na vodnej hladine a v okolí tajchu Klinger. Alegorický obraz toho, čo sme prežili za posledné tri roky, vám v hudobnej groteske a s humorom občas zamrazí úsmev na tvári. Ak vám chýbajú šťastné konce a svet vás desí, príďte zažiť Happyend s nami.
Hudobná groteska Happyend sa odohrá priamo na vodnej hladine tajchu Klinger a v jeho okolí. Premiéru mohli diváci vidieť minulý august počas festivalu Vlnoplocha a vďaka veľkému úspechu sme sa rozhodli zopakovať ju aj tento rok 11., 12. a 13. augusta 2022.
Happyend je surrealistické podobenstvo na dobu pandemickú. Na vodnej hladine sa odzrkadlí to, čo sme prežili za posledné dva roky, a kam sme sa dostali dnes. Naším cieľom bolo reflektovať prežité traumy pozitívnym, či úsmevným spôsobom a vyvolať v divákovi pocit nádeje. Nekonečná otázka: “Kedy sa to už konečne skončí ?”, ktorá nás všetkých sužovala, nakoniec nadobudla nový rozmer.
Čo keď šťastný koniec vystrieda smutný začiatok? Koľko koncov dokážeme prežiť?
Predstavenia začínajú o 20:15 za predpokladu suchého počasia. Prosíme divákov, aby na predstavenie prichádzali primárne pešo, aby sme sa vyhli prehlteniu parkoviska. Na pešiu cestu z mesta sledujte drevené šípky s názvom “Pešo do skanzenu”. Keď popri cintoríne vystúpite na križovatku, pokračujte lesom a hľadajte smerovku Klinger.
Vstupné je 8 euro pre dospelých, 4 eurá pre deti nad 6 rokov a platí sa pri vstupe. Menšie deti majú vstup zadarmo.
Psíkov, prosíme, nechajte doma.
Koncept scenár a réžiu zastrešili autorky imerznej polydrámy Kosmopol Mila Dromovich a Klára Jakubová.
Scenár a réžia: Mila Dromovich a Klára Jakubová
Hudba: Nina Rosa a Martin Albrecht
Hudebná spolupráca: Oscar Rózsa a Ivana Mer
Výroba scény: Martin Grman, Wašo Wačkovec, Henrich Žucha
Technická realizácia a grafika: Henrich Žucha
Kostýmy a masky: Iveta Petrikovičová
Produkcia: Veronika Hoscheková, Sára Šmelková, Miriam Húšťavová
Foto: Ján Petrík
Hrajú
Monika HAASOVÁ, Peter KADLEČÍK, Katarína ZAGORSKI, Gertrud Máriu KORPIČ,
Miroslav Beňuš (2022) / Andrej ŠOLTÉS(2021), Vlado Zboroň (2022) / Martin GRMAN (2021),
Igor KUHN, Nina MARINOVÁ (husle) a Martin ALBRECHT (klavír)
Na scénografii a zázrakoch spolupracoval Tomáš ŽIŽKA, a keďže vyrobiť zázrak je pomerne náročné,
zapojili sa aj Klára JAKUBOVÁ a Henrich ŽUCHA.
Reprízy z verejných zdrojov podporil a hlavným partnerom je Fond na podporu umenia.
Mila Dromovich
absolvovala štúdium divadelnej dramaturgie na VŠMU v roku 2005. Po skončení štúdia žila a tvorila v Edinburgu, kde založila medzinárodné divadelné združenie Third Hand Thetre Company – Divadlo tretej ruky, s ktorým režijne pripravila dve inscenácie pre Edinburgh Festival Fringe (2007, 2008)
Po návrate na Slovensko sa presťahovala do Banskej Štiavnice, kde sa začala venovať site – specific tvorbe. Jej réžie za posledných 10 rokov zahŕňajú autorskú tvorbu na špecifických lokáciách, napríklad na vodnej ploche tajchu (Toto nie je zlatá rybka), vo výklade opusteného hotela Bristol (Červená skrinka), v historickej jedálni rozpadávajúcej sa školy (Biela Skrinka), na nádvorí a priľahlých pavlačiach (Pes, ktorý uvidel Boha). Na imerznej polydráme Kosmopol (2019) pracovala ako dramaturgička, scenáristka a režisérka. Venuje sa aj televíznej a rozhlasovej scenáristike.
Klára Jakubová
po dokončení studií na Interaktivních médiích Fakulty umění a designu UJEP v Ústí nad Labem (2011) realizuje projekty, které se často mezioborově prolínají od dokumentaristiky, filmu, nových médií až po divadlo. Soustředí na překračování a narušování hranic těchto různorodých oborů, na divadlo site-specific, instalace a také na sociální oblast. Aktivně působí v uměleckých sdruženích v Praze a v Banské Štiavnici (Art movement Praha, Divadlo Kampa, Anna Marešová Designers, Vlnoplocha). V roce 2016 byla iniciátorkou vzniku československého divadelního festivalu Vlnoplocha (2016-2021). Imerzivní projekt Kosmopolu (2019-2021) je dovršením propojení těchto nasbíraných zkušeností ze všech oborů, kterým se doposud aktivně věnovala.
absolvovala štúdium divadelnej dramaturgie na VŠMU v roku 2005. Po skončení štúdia žila a tvorila v Edinburgu, kde založila medzinárodné divadelné združenie Third Hand Thetre Company – Divadlo tretej ruky, s ktorým režijne pripravila dve inscenácie pre Edinburgh Festival Fringe (2007, 2008)
Po návrate na Slovensko sa presťahovala do Banskej Štiavnice, kde sa začala venovať site – specific tvorbe. Jej réžie za posledných 10 rokov zahŕňajú autorskú tvorbu na špecifických lokáciách, napríklad na vodnej ploche tajchu (Toto nie je zlatá rybka), vo výklade opusteného hotela Bristol (Červená skrinka), v historickej jedálni rozpadávajúcej sa školy (Biela Skrinka), na nádvorí a priľahlých pavlačiach (Pes, ktorý uvidel Boha). Na imerznej polydráme Kosmopol (2019) pracovala ako dramaturgička, scenáristka a režisérka. Venuje sa aj televíznej a rozhlasovej scenáristike.
Klára Jakubová
po dokončení studií na Interaktivních médiích Fakulty umění a designu UJEP v Ústí nad Labem (2011) realizuje projekty, které se často mezioborově prolínají od dokumentaristiky, filmu, nových médií až po divadlo. Soustředí na překračování a narušování hranic těchto různorodých oborů, na divadlo site-specific, instalace a také na sociální oblast. Aktivně působí v uměleckých sdruženích v Praze a v Banské Štiavnici (Art movement Praha, Divadlo Kampa, Anna Marešová Designers, Vlnoplocha). V roce 2016 byla iniciátorkou vzniku československého divadelního festivalu Vlnoplocha (2016-2021). Imerzivní projekt Kosmopolu (2019-2021) je dovršením propojení těchto nasbíraných zkušeností ze všech oborů, kterým se doposud aktivně věnovala.
FOTO: Jakub Gulyas
Proudly powered by Weebly